Ładowanie

Targi EuroGastro oraz WorldHotel/05-07.04.2017

Targi EuroGastro oraz WorldHotel/05-07.04.2017

Już za chwilę rozpoczną się Targi EuroGastro oraz WorldHotel!

 Już jutro w Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56c w Warszawie rozpoczną się 21. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2017 oraz 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2017. Podczas tego największego wydarzenia sektora HoReCa 270 wystawców z 14 krajów zaprezentuje paletę rozwiązań dla branży, w tym wiele nowości, a eksperci i mistrzowie kulinarni podzielą się wiedzą i doświadczeniem.  

 Nadchodzące wydarzenia to świetna okazja by dokonać pełnego przeglądu oferty rynkowej, wziąć udział w branżowych spotkaniach oraz poszukać kulinarnych inspiracji.

 Kompleksowa oferta wystawców

Właściciele i menedżerowie hoteli, restauracji, kawiarni, cukierni, barów, punktów zbiorowego żywienia i szefowie kuchni co roku odwiedzają targi. Na EuroGastro oraz WorldHotel mogą wybierać spośród rozwiązań, które wpisują się w najnowsze trendy rynku gastronomicznego i hotelarskiego. Ofertę dla sektora HoReCa przedstawią wystawcy z Polski, a także 40 firm z zagranicy: z Austrii, Belgii, Czech, Estonii, Francji, Hiszpanii, Kenii, Niemiec, Portugalii, Sri Lanki, Szwecji, Ukrainy i Włoch.

Na targach prezentowana będzie kompleksowa oferta wyposażenia zaplecza kuchennego, sal restauracyjnych i barów. Wśród tegorocznych nowości znajdą się m.in.: dyspenser pozwalający na przygotowanie, chłodzenie oraz wydawanie napojów w czterech różnych kategoriach, najwyższej klasy kapturowe zmywarki do naczyń czy czteromodułowy stół chłodniczy z opcją dowolnej konfiguracji drzwi i szuflad. Poza tym zwiedzający zapoznają się także z najnowszym oprogramowaniem do obsługi gości i zarządzania lokalami oraz nowoczesnymi urządzeniami fiskalnymi i artykułami POS wspierającymi sprzedaż.

Odrębny sektor stanowić będzie żywność i napoje dla gastronomii. Szeroki wybór m.in. świeżych ryb, owoców morza, mięs, wędlin, warzyw, ziół, przypraw i nabiału z pewnością ułatwi stworzenie wyjątkowego menu. Wyroby słodkie i słone, świeże i mrożone, do częściowego lub pełnego wypieku uzupełnią gamę dostępnych produktów spożywczych. Nie zabraknie też nowinek, np. ciekawych propozycji przygotowania koktajli, smoothie czy potraw na bazie naturalnych soków. Inną nowością będą pierożki japońskie, których produkcja odbywa się na japońskich urządzeniach w oparciu o przepis japońskiego szefa kuchni. Targowe menu zamkną napoje: herbaty, naturalne soki i wody mineralne, wina, cydr, browary czy alkohole rzemieślnicze. Wielu z oferowanych produktów będzie można skosztować podczas degustacji na stoiskach wystawców.

W zakresie wyposażenia wnętrz hotelowych wystawcy zaprezentują różnorodne meble, systemy audiowizualne czy tekstylia. Będzie można również zakupić odzież ochronną i środki czystości. Uzupełnieniem oferty, która podkreśli wygląd serwowanych w hotelowych restauracjach potraw, będą: zastawy, porcelana, szkło czy galanteria stołowa.  

Wyjątkowe chwile przy kawie

W strefie Coffee Village znajdą się stoiska dostawców kawy, ekspresów i akcesoriów niezbędnych do jej przygotowywania. Będzie można porozmawiać tam z Alfem Kramerem, międzynarodowym ekspertem ds. kawy, Tomaszem Obracajem z Apro Trade / Akademia Kawy® oraz Agnieszką Rojewską, mistrzynią Polski Barista i Latte Art. Odbędą się również bezpłatne warsztaty dedykowane baristom, menedżerom kawiarni i restauracji oraz miłośnikom kawy. Uczestnicy tych spotkań poznają źródła pozyskiwania najlepszych ziaren, rodzaje kawy, jej pochodzenie i wezmą udział w warsztatach cup tastingu. Nie zabraknie szkolenia o wodzie, kluczowym składniku kawy.

W strefie kawowej odbędą się ponadto dwa konkursy. W trakcie 9. Olimpiady Kawy® organizowanej przez firmę Apro Trade / Akademia Kawy® oraz MT Targi Polska, pod patronatem Specialty Coffee Association of Europe, młodzi bariści zmierzą się w czterech dyscyplinach: „Caffe latte and macchiato art”, „Coffee in Good Spirits”, „Espresso na czas” oraz „Cup tasting”. Kolejnym wydarzeniem będzie finał 2. Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych, którego celem jest podniesienie poziomu edukacji i praktycznych umiejętności baristów.

Interesujące szkolenia merytoryczne

Targi EuroGastro i WorldHotel to także świetna okazja by uzyskać cenne informacje o zarządzaniu biznesem gastronomicznym i hotelowym. Program wypełnią szkolenia i warsztaty, podczas których eksperci przekażą wiedzę na temat rynku HoReCa, panujących trendów oraz budowania skutecznej strategii. Interesujący panel o wyzwaniach rynkowych poprowadzą przedstawiciele z Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu. Poza tym odbędą się spotkania poświęcone zarządzaniu zespołem oraz budowaniu marki dobrego pracodawcy. Równie ciekawie zapowiadają się szkolenia z zakresu marketingu i promocji restauracji oraz rebrandingu. W programie znajdą się też szkolenia winiarskie, podczas których będzie można dowiedzieć się jak skutecznie sprzedawać wino w restauracji i dobierać asortyment. Będzie także okazja by spróbować win z hiszpańskiej winnicy Codorniu.

Spotkanie z mistrzami sztuki kulinarnej

Każdego dnia zwiedzający będą mogli śledzić przebieg konkursów kulinarnych organizowanych przez znanych i cenionych szefów kuchni. Wygrana często otwiera młodym drzwi do kariery, dlatego ich zmagania dostarczą wielu emocji. W drodze do zwycięstwa liczyć się będzie czas, smak oraz wygląd przygotowanych potraw. Pierwszego dnia targów odbędzie się „CHEF Culinary Cup” pod patronatem Jerzego Pasikowskiego. Kolejnego dnia w „Kulinarnym Talencie” Roberta Sowy wyłoniony zostanie szczególnie uzdolniony młody kucharz. Z kolei trzeciego dnia podczas „Festiwalu Kuchni Greckiej” organizowanego przez Teo Vafidisa konkursowe potrawy przygotowane zostaną na bazie oryginalnych greckich produktów.

Laury dla wystawców

Tradycyjnie wystawcy targów uczestniczą w prestiżowym „Konkursie na Najlepszy Produkt Targów EuroGastro 2017”. Nagrodzonym produktom przyznane zostanie logo konkursowe „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2017”, czyli znak potwierdzający doskonałą jakość w branży HoReCa. Niezależne Jury, w skład którego wchodzą branżowi eksperci, wyłoni produkty w ośmiu kategoriach: „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt ciężki i meble”, „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt drobny i akcesoria”, „Wyposażenie sali restauracyjnej i baru”, „Sprzęt i akcesoria dla cateringu”, „Chemia, sprzęt czyszczący i odzież robocza dla gastronomii”, „Żywność dla gastronomii”, „Napoje alkoholowe i bezalkoholowe” oraz „Szkolenia i edukacja w branży HoReCa”. Również firmy, które zgłosiły swoje produkty do konkursu „The Best of WorldHotel 2017”, dowiedzą się do kogo powędruje nagroda. Kategorie konkursowe to: „Wyposażenie hotelu i infrastruktury około hotelowej”, „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” oraz „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem”. Współorganizatorem konkursu jest Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.

Dogodny dojazd

Na targi można dostać się pociągiem SKM lub Kolei Mazowieckich z dworca Warszawa Śródmieście, Warszawa Wschodnia lub Warszawa Zachodnia. Stacja docelowa Warszawa Gocławek znajduje się w odległości około 700 metrów od Centrum Targowo-Kongresowego. Z centrum Warszawy można również dojechać autobusem miejskim liniami: 514, 520, z Ronda Wiatraczna: 173, 183, 315, z Dworca Warszawa Wschodnia PKP: 315, z Placu Szembeka: 245, z Gocławia (Ostrobramska): 225, z Ursusa i Ochoty: 401.

Informacje praktyczne

Targi EuroGastro i WorldHotel odbędą się w dniach 5-7 kwietnia. Szczegółowy program znajduje się na stronie www.eurogastro.com.pl oraz www.worldhotel.pl. Targi będą otwarte w godzinach 10.00-17.00. Wstęp jest odpłatny, a wszystkich zwiedzających obowiązuje rejestracja. Cena biletu dla osób, które dokonały rejestracji online wynosi 30 zł za każdy dzień targów, a 60 zł za trzydniowy karnet. Natomiast osoby, które zarejestrują się na miejscu mogą kupić bilet w cenie 60 zł za każdy dzień targów, a trzydniowy karnet za 120 zł.

***

Kontakt PR:

Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations, 
joanna@lawendapr.com, tel. 502 096 072

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations,
agnieszka@lawendapr.com, tel. 601 99 10 89

Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, eventów i PR, MT Targi Polska
eprochowicz@mttargi.pl, tel. 22 529 39 26